Muzikale High-Tea voor senioren van De Blaak en Zorgvlied

Op zondag 8 oktober 2017 hebben we met 70 senioren uit De Blaak en Zorgvlied genoten van een gezellige middag in wijkcentrum De Back.

Iedereen werd ontvangen met een feestelijk glas bubbels geserveerd door de vrijwilligers van het netwerk. Jenny Schram opende vervolgens de middag met een welkomstwoordje.

Daarna begon de High-Tea met een heerlijke kop soep. Terwijl iedereen daar van genoot vond het eerste optreden van het in prachtige kleding gestoken dameskoor “Troost&Zo” plaats. Veel bekende liederen passeerden de revue. Er werd regelmatig gezellig meegezongen.

Vervolgens werden we verrast met allerlei heerlijke hartige en zoete delicatessen en luxe broodjes. Alles was opgediend op mooi opgemaakte schalen zoals bij een luxe High-Tea verwacht mag worden. Er werd lekker gegeten en gesnoept. En uiteraard gezellig samen gepraat. Iedereen genoot zienderogen.

Het tweede optreden van “Troost&Zo” maakte dat de stemming er nog beter in kwam. Er werd zelfs een dansje gewaagd. Onder het genot van een drankje werd nog wat nagepraat.

Nelly van der Bijl bedankte alle vrijwilligers en de cateraar voor hun inzet waardoor deze bijeenkomst mogelijk werd.

Aan de reacties van alle gasten te horen was het een heel geslaagde activiteit. We zetten ons in om voor het volgend jaar weer een mooie bijeenkomst of uitstapje te organiseren en hopen ook dan weer op zo’n goede opkomst.

Nelly van der Bijl

Verrassingsmiddag “Aan de Boemel”

Op vrijdag 4 november 2016 zijn we met 66 senioren uit De Blaak en Zorgvlied aan “De Boemel” geweest. Het activiteitennetwerk Zorgvlied/De Blaak, onder leiding van Jenny Schram van ContourdeTwern had een verrassend uitstapje georganiseerd voor wijkbewoners vanaf 60 jaar. We begonnen met een heerlijke lunch in De Back. Tijdens de lunch werd Ko Schaaders, die jarenlang lid van deze werkgroep is geweest en daar nu mee gaat stoppen, bedankt voor zijn inzet en activiteiten. Na de lunch gingen we met de bus richting centrum. Aangekomen in de Spoorzone werden we ontvangen in Theater de Boemel. Daar genoten we van een voorstelling met het thema “als de dag van toen”. Veel herkenbare melodieën, foto’s en onderwerpen kwamen voorbij. Het publiek werd erg betrokken in de voorstelling. Er werd zelfs ter plekke een prachtig lied gemaakt voor de oudste aanwezige onder ons (een mevrouw van 92 jaar). Iedereen genoot zichtbaar. Onder het genot van een drankje en hapje werd nog gezellig nagepraat. Vervolgens weer met de bus terug naar De Back vanwaar iedereen weer huiswaarts ging. Aan de reacties te horen was het een heel geslaagde activiteit. We zetten ons in om voor het volgend jaar weer een mooi uitstapje te organiseren en hopen dan weer op zo’n mooie opkomst.

Nelly van der Bijl

namens activiteitennetwerk Zorgvlied/De Blaak

boemel

Herfstdiner in wijkcentrum De Back

Zo’n 50 senioren uit Zorgvlied en de Blaak hebben op 28 oktober 2015 volop genoten van een sfeervol Herfstdiner. De hele middag zijn er geanimeerde gesprekken gevoerd. Ook zijn er hele leuke en bijzondere nieuwe contacten gemaakt. En dat was precies waarvoor het activiteitennetwerk Zorgvlied/De Blaak deze middag had georganiseerd! Kortom: we kijken terug op een zeer geslaagde activiteit. De deelnemers vonden het voor herhaling vatbaar!

Met vriendelijke groet,

Jenny Schram