Ruim 400 lopers deden vorig jaar mee aan de Blaak run. Dat aantal halen we in onze wijk dit jaar toch zeker wel? Jij kunt je vanaf nu inschrijven op www.blaakrun.nl voor de 1 kilometer (Kids run), 5 kilometer of 10 kilometer.

De sfeer op en rond het evenemententerrein naast de sporthal (tussen Grebbe en Schipbeek) was afgelopen september al erg goed. Dat hoopt de organisatie voor de tweede editie op zondag 22 september 2019 te overtreffen met de aanwezigheid van onder meer een drumband en andere sfeerverhogende activiteiten.

Routes

De 5 en 10 kilometer-runs zullen anders lopen dan de eerste editie. Bij de 5 kilometer loop je rond de wijk, over het Bels Lijntje en via het Reuselpad weer terug de wijk in. Loop je de 10 kilometer, dan leg je twee keer de 5 kilometer-ronde af. Op die manier zien alle toeschouwers bij het start-finishterrein bij de Grebbe alle lopers meerdere malen langskomen. Kortom, meer aanmoedigmogelijkheden!

De route van de Kids run blijft als enige afstand hetzelfde als vorig jaar, vanaf de start bij de sporthal richting de tennisbaan en daarna via Hofstede De Blaak weer terug naar het evenemententerrein.

Tijdmeting

Dit jaar maken we gebruik van officiële tijdmetingapparatuur. Alle lopers krijgen bij hun wedstrijdnummer een chip. De inschrijfkosten heeft de organisatie – mede hierdoor – iets moeten verhogen naar 3,50 voor de Kids run en 7 euro voor de twee andere runs.

Vele handen maken licht werk

In de zomermaanden gaat de organisatie (Betty Jutte, Eefje van Eijck, Youri Vos en Marc Evers) nog sponsoren werven, vrijwilligers zoeken en benodigde attributen regelen. Daarbij kunnen ze jouw hulp als vrijwilliger of sponsor zeker gebruiken. Vele handen maken licht werk! Wil jij je steentje bijdragen? Graag! Mail naar info@blaakrun.nl en de organisatie neemt contact met je op.

En tot slot, meld je nu alvast aan als loper, dan ben je verzekerd van een startplek! Op www.blaakrun.nl vind je alle informatie; op de social-kanalen www.facebook.com/blaakrun en www.instagram.com/blaakrun lees je de updates in aanloop naar 22 september.