Het Activiteitennetwerk voor Senioren Zorgvlied-De Blaak organiseerde op zondag 4 november 2018 een zeer geslaagde Muzikale Happening in wijkcentrum De Back. Het activiteitennetwerk is een organisatie die zich inzet voor ouderen in de wijk.

De 80 kaarten voor deze muzikale happening waren al snel uitverkocht.

Een uurtje voor aanvang waren de leden van het activiteitennetwerk, Jenny Schram, Ria Feiter, Wim Severijnen,Frans Vergeer, Hans van Roosmalen en Nelly van der Bijl, aanwezig om alles voor te bereiden. Ze werden ondersteund door 2 partners van de netwerkleden  en 3 vrijwilligers van De Back.

Al ruim voor aanvang kwamen de eerste gasten. Ze werden ontvangen met een lekker glaasje bubbels. Iedereen was al snel gezellig met elkaar in gesprek.

Om 14.00 uur werd iedereen welkom geheten en een fijne middag gewenst door Jenny waarna koffie en thee geschonken werd met een lekker stuk gebak.

Vervolgens werden de bingokaarten uitgedeeld voor een, door ons zelf gemaakte, “muzikale bingo”. Frans zorgde voor het geluid en Nelly nam de presentatie op zich. De muziek die tijdens deze bingo gedraaid werd was over het algemeen heel herkenbaar. Er werd dan ook regelmatig door de aanwezigen meegezongen. De 5 gelukkige winnaars van de bingo mochten een mooie prijs in ontvangst nemen.

Daarna werd onder het genot van een drankje en hapje weer gezellig verder gepraat. Toen de  entertainer Berry Kolmans met zijn accordeon binnen kwam werd de sfeer nog gezelliger. Hij ging van tafel tot tafel en bracht daar zijn muziek en zangtalenten ten gehore. Een ieder genoot van zijn muzikale inbreng.

Inmiddels had de catering, verzorgd door “Libra catering”, alles klaargezet voor een heerlijke warme maaltijd. De soep werd aan tafel geserveerd. Daarna kon iedereen het hoofdgerecht zelf gaan halen bij het buffet. Voor degene die dit niet zelf kon werd het natuurlijk gebracht. En als afsluiter nog een heerlijk toetje dat er ook nog eens prachtig uitzag.

Rond de klok van 18.00uur kwam er een einde aan het programma en konden we terugkijken op een mooie middag. Door reacties die we mochten ontvangen kunnen we zeggen dat iedereen genoten heeft. Dus volgend jaar allemaal weer van harte welkom.

Nelly van der Bijl

e-mail:  nellydelau@hotmail.com