Geslaagd “Nostalgiafeest” in wijkcentrum De Back
Het Activiteitennetwerk Zorgvlied – De Blaak & ContourdeTwern blikt terug op een mooie een muzikale tijdreis voor alle senioren uit Zorgvlied en De Blaak op zondag 3-11-2019 . Het activiteitennetwerk is een organisatie die zich inzet voor ouderen in de wijk.
Zo’n 80 deelnemers kijken terug op een sfeervol nostalgisch programma.
De zaal was door de vrijwilligers gezellig versierd om alle gasten in een fijne ambiance te kunnen ontvangen.
Na een persoonlijk welkom en ontvangst met een lekker ‘glaasje bubbels’ was er voor iedereen koffie met iets lekkers.

Nelly deed het openingswoord en vertelde hoe het programma voor deze middag er uit zag.
Vervolgens startte DJ Ron met zijn programma “ Zo Was ‘t Vruuger”. Het decor dat opgebouwd was werd steeds uitgebreid met allerlei zaken van vroeger. Ook werden er heel veel dingen, zoals oud gereedschap, een naaikist, foto’s, gereedschap, boeken etc. de zaal rondgestuurd. Dat leverde mooie gesprekken op. Er was steeds gezellige muziek te horen. De DJ kreeg zoveel verzoeken dat het helaas onmogelijk was om alles te draaien. Hij was er ook heel erg goed in om te reageren op wat er allemaal in de zaal gebeurde. Af en toe werd er ook nog gedanst.
Halverwege de middag was er een Quiz. Veel enthousiaste gasten hadden al veel van de muziekvragen ingevuld voordat we gestart waren. Erg moeilijk was het dan ook niet. Wel heel gezellig omdat de vragen over oude liedjes gingen die spontaan steeds werden meegezongen. In plaats van prijzen, zoals iedereen had verwacht, was er een loterij aan de quiz gekoppeld. Elk formulier had een nummer gekregen en op 20 van deze nummers viel een mooie prijs in de vorm van onderzetters, een licht-ster of een kerstslinger.
Na de quiz was er een moment om stil te staan bij het afscheid van Ria Feiter, een van de vrijwilligers van het activiteitennetwerk. Jenny Schram bedankte Ria voor haar jarenlange inzet en ze kreeg een prachtig boeket aangereikt.
Aan het einde van de middag werden de gasten verrast met een ouderwetse puntzak frites met een snack die men zelf aan de friettent buiten kon gaan halen. Als afsluiting nog een heerlijk toetje.
Aan alles komt een einde. Zo ook aan deze mooie middag die bij aanwezigen de uitspraak ontlokte ”dit mag je wel 2x per jaar doen”.
Nelly bedankte de wijkraden van De Blaak en Zorgvlied die het Nostalgiafeest mede door hun financiële bijdrage mogelijk hebben gemaakt. DJ Ron kreeg een flink applaus voor zijn fijne inbreng deze middag. Ook een woord van dank voor de vrijwilligers van De Back en het activiteitennetwerk. Zonder hun inzet is zo’n feest niet mogelijk.
We hopen iedereen bij een volgende bijeenkomst weer te mogen ontmoeten.
Mocht u de foto’s van deze middag willen bekijken dan kunt u deze hier vinden.

Nelly van der Bijl, Bestuursondersteuner wijkraad De Blaak,
telefoon: 06-42575760