Tegen 4 uur kwamen de koningen, familieleden en publiek binnen gelopen.

Hanny de Kort heette iedereen welkom, stelden de juryleden voor, de bekers werden bewonderd en toen kon het optreden beginnen.  Eindelijk!!! Want het is best spannend om op te treden voor zoveel mensen. De kinderen zaten gezellig bij elkaar op de grond en ook de volwassenen vonden een goed plaatsje op stoelen of bleven staan om alles goed te kunnen zien.

We zagen veel nieuwe koningen en we hebben bekende, minder bekende én ook weer 2 zelfverzonnen liedjes gehoord, waarvan 1 door een oma verzonnen was en 1 door een koning zelf.  Sommige zangers hadden muziekinstrumenten bij zich, zoals gitaar en een bel/klok.

De jury en het publiek hebben echt genoten van de mooie zangstemmen, muziek, de mooi verklede koningen, de engel en er waren weer hele mooie zelfgemaakte attributen. Dit jaar zelfs een kerststal op wieltjes.

Alle foto’s vind u hier.

Na afloop zeiden Hanny en de 3 ”bekende” juryleden: meneer Robin, juffrouw Carien en juffrouw Eveline dat ze weer erg onder de indruk waren. Het publiek heeft zich ook goed laten horen. Er is in al die jaren nog nooit zo veel geapplaudisseerd.

Na het zingen kregen de koningen ranja en een eierkoek met misschien wel een boon!! Wie de boon in de koek had, kreeg een prijsje, van onze sponsor, cafetaria Snitz. De spanning straalde soms van de gezichtjes af, terwijl ze heel voorzichtig hapten.

Dit jaar was er nog een heel speciaal optreden. Tijdens het juryoverleg kwamen 3 grote koningen (leden van het koor Malkander) een heel mooi en lang koningslied zingen in het Tilburgs dialect. De kinderen en het publiek zongen het refrein al meteen goed mee.

De jury had weer even de tijd nodig om te bepalen wie in de prijzen zouden vallen. Nadat ze nogmaals zeiden dat ze van alle optredens genoten hadden, maar dat er 3 toch net iets specialer waren, werden de bekers uitgereikt aan;

1e prijs: Pim en Lotje. Zij zongen een zelfverzonnen koningslied, gemaakt door oma.

2e prijs:  Willemijn en Babette, die zichzelf begeleidde met gitaar.

3e prijs: Yosephien en Olivia, met het liedje 2 kleine sterretjes.

Natuurlijk kregen alle koningen nog een snoepzak, want iedereen had wel een prijs verdiend!!.Gefeliciteerd koningen.

Tot slot wil ik  iedereen bedanken die mij geholpen hebben bij de voorbereiding en op de dag zelf.  Speciale dank aan de leden van het koor Malkander en fotograaf Gerard.

Natuurlijk ook een woord van dank aan onze sponsoren;  Wijkraad de Blaak, Cafetaria Snitz,

Bloem en Meer, Jumbo en de Hofstede.

Nieuwsgierig en benieuwd geworden?  Kijk ook op de wijkraad- en wijkbladsite. Tot volgend jaar!!

Hanny de Kort.