Op zondag 8 oktober 2017 hebben we met 70 senioren uit De Blaak en Zorgvlied genoten van een gezellige middag in wijkcentrum De Back.

Het activiteitennetwerk Zorgvlied/De Blaak, onder leiding van Jenny Schram van ContourdeTwern had een verrassend uitstapje georganiseerd voor wijkbewoners vanaf 60 jaar.

Iedereen werd ontvangen met een feestelijk glas bubbels geserveerd door de vrijwilligers van het netwerk. Jenny Schram opende vervolgens de middag met een welkomstwoordje.

Daarna begon de High-Tea met een heerlijke kop soep. Terwijl iedereen daar van genoot vond het eerste optreden van het in prachtige kleding gestoken dameskoor “Troost&Zo” plaats. Veel bekende liederen passeerden de revue. Er werd regelmatig gezellig meegezongen.

Vervolgens werden we verrast met allerlei heerlijke hartige en zoete delicatessen en luxe broodjes. Alles was opgediend op mooi opgemaakte schalen zoals bij een luxe High-Tea verwacht mag worden. Er werd lekker gegeten en gesnoept. En uiteraard gezellig samen gepraat. Iedereen genoot zienderogen.

Het tweede optreden van “Troost&Zo” maakte dat de stemming er nog beter in kwam. Er werd zelfs een dansje gewaagd. Onder het genot van een drankje werd nog wat nagepraat.

Nelly van der Bijl bedankte alle vrijwilligers en de cateraar voor hun inzet waardoor deze bijeenkomst mogelijk werd.

Aan de reacties van alle gasten te horen was het een heel geslaagde activiteit. We zetten ons in om voor het volgend jaar weer een mooie bijeenkomst of uitstapje te organiseren en hopen ook dan weer op zo’n goede opkomst.

Nelly van der Bijl